My Musings

TTBG is two today!!! #BookBlogger #BookBloggers #Blogger

TTBG is two today!!! (1)

It’s with a heavy heart that I write this post. Today is the second anniversary of the birth of my blog and as such, it seems like the ideal opportunity to voice something that I have been feeling for a while and thinking about for even longer.

Screenshot_20180305-120313

I have always said that if anyone is going to burn down my blog that it will be me. Well, here goes. It’s time to light the match and with a tear in my eyes spark the embers and burn this thing to the ground.

Sadly, I have made the decision and the time has come for me to retire from blogging. I’m not quitting, never quitting. I have scars from all the times that I have fallen, some you can see, others are etched on my soul and hidden but I am still here, still fighting the good fight and getting by day by day.

For blogging, it’s not quitting, it’s letting go of something good before it turns into something negative and it is time for me to ride off into the sunset and leave behind TTBG.

I could write an essay about all my issues with regards to my blog, bloggers, the community, authors and certain snowflakes who take offence at things but it seems unfair, detrimental and pointless and it’s easier for me to sum up my thoughts and feelings in one single sentence, simply put, I have lost my smile.

Blogging is no longer fun for me, the passion has gone and it has become a chore, I struggle to write anything that could be classed as even a halfway decent blog post and I know my reviews are shockingly bad. I don’t want to churn out constant sub-standard content just to keep blogging when my heart isn’t in it, it would be unfair to the authors, publishers, myself and most of all, you, my readers as you would be the ones having to read the garbage that I write.

I have always struggled to conform to the perceived blogger stereotype and I hope that you will remember me as someone who railed against the conformist approach to both blogging and being a blogger. I tried to forge my own path and I hope that I have succeeded. Who knows, my blog name might live on and one-day TTBG might even make it into the blogging hall of fame as a blog that helped pave the way for showcasing that a blog should be an extension of a bloggers personality, that as a blogger you should feel like you can write posts how you want instead of pandering to the masses and that it is OK to be different.

What this means. Well, I still have a few blog tours to take part in and I’ll honour my responsibilities for those as I’m a decent guy but apart from that, I’m done and I’m walking away. Drew has left the building.

I worked hard on this blog and I won’t delete it. I’ll leave it out there on the Internet consigned to the realm of abandoned, forgotten and retired blogs so that people can stumble upon it from time to time and maybe even so that every once in a while I can look in on my blog myself for old times’ sake and think ‘yeah, you didn’t do too badly as a blogger Drew, not too badly at all‘.

For two years blogging has been a large part of my life and it seems rather poetic that on the same day as my blog was born it also comes to an end.

Thank you to all those who have followed, liked, commented, read and shared my posts throughout these two years I appreciate it and I wish you all the best in the future.

A massive thanks to those who I would class as my blogging friends, I’m pleased to have become acquainted with you.πŸ˜€

Happy reading and hopefully someday I’ll see you all around quoted in the books that I read.

giphy (19)

…………Bazinga!

big-bang

Sorry to disappoint you all but I’m not going anywhere.

giphy (20)

Yep, I’m sticking around!

trHRz1x

I’ve almost stopped laughing after amusing myself by fucking with you all!πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

giphy (21)

C’mon, it was funny! I can almost picture your faces whilst you were reading it! You were probably thinking ‘good riddance to him and his shitty blog, he’s finally fucking off‘.

Yeah, I’m evil!πŸ˜€

giphy (22)

OK, I’ve finished laughing now, so, how did I do? Was it a suitable retirement speech?

I bet I’m the only blogger who chose to celebrate their blogging anniversary by writing an ‘I’m retiring‘ post. Told you, I’m different and I beat to my own drum! I don’t polish my own halo, well, maybe I do but only in private but sure, beating my own drum, that’s what blogging is for!πŸ˜‰

MjAxMi0wZmU5YTcyMDY4ZDAxOTRm

Damn! Two years! I was shocked when I reached one year of blogging and I thought that was a tremendous achievement but two years! Holy shit! I never expected to be blogging for this long! I am legitimately shocked that I’ve kept TTBG going for two whole years, wow!

I really didn’t know what type of post to write to celebrate the anniversary and I even thought of letting it pass with no post at all but then I thought what type of post will no-one have written to commemorate the birth of their blog? And the answer was a retirement post!πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

I have achieved far more than I ever thought possible with my little blog, far far far more! I never expected anything when I started, no followers, no readers, nothing! But miraculously I managed to gain followers, blogging friends, readers, page views, books, even a couple of quotes and over the course of two years I have managed to actually become a blogger instead of just someone playing at being one.

Sincerely, this time, to everyone who has ever ever followed, liked, commented, read and shared my posts and to all those I’ve gotten to know through blogging thank you for being you and for supporting both me and my blog.

giphy-downsized-50

And of course, a huge thumbs-up to me for keeping this sordid place of nonsense and debauchery going for two years, you rock Drew, good job!πŸ‘

giphy (23)

Here’s the classic and rather aptly titled nu-metal tune Down with the Sickness by Disturbed.

To end here’s another classic nu-metal tune Here to Stay by Korn.

Cheers to more posts, more cool shit, more fucking with people and lots more fun! πŸ™‚

evildead


Follow The Tattooed Book Geek on:

Twitter,Β Goodreads,Β Blog Facebook,Β Personal Facebook

119 thoughts on “TTBG is two today!!! #BookBlogger #BookBloggers #Blogger

  1. Sad to say, but as soon as I saw the words “I’m quitting” I knew you were fucking around:-) I guess your readers really DO know you:-) Ha ha congrats on two years, but you have a ways to go to beat my almost SEVEN years, lol:-)

    Liked by 2 people

    1. Damn, seven, much respect for that.πŸ‘ŒπŸ˜€

      Lol, yeah, you are right, lots have informed me that if I was actually quitting I wouldn’t write a heartfelt post. Need to change my ways to fool people.πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Like

  2. Happy Anniversary. I was sad and then very relieved to get to the end of your post. Maybe also a little mad! That was mean! πŸ˜‰ Glad you’re sticking around.

    Liked by 1 person

  3. I was about to comment and tell you to stop being a twat and tell you that you’re NOT allowed to go anywhere. Then I got to the end.

    Happy 2 years! You keep being you, foul mouth and all.

    Liked by 1 person

  4. I had a feeling you are deviously plotting some post like this after i saw your tweet earlier today…
    Damn… good to see you back from your 5 minute retirement! πŸ˜€ πŸ˜€

    Liked by 1 person

  5. Hahaha, I knew it!! I DON’T trust retirement speeches anymore!

    You’re all a bunch of puppets! He’s got a lot left in the tank! πŸ˜€

    Congratulations to 2 years of blogging! May the next 2 be just as awesome!

    Liked by 1 person

  6. DREW YOU FOOLED ME! 😀
    I was a little angry at first that I wasn’t told beforehand that you had decided to just up and quit, I thought we were friends man!? but then as I got to the end of your post, I smiled because YOU FREAKIN’ FOOLED ME URGH!
    Anywho’s happy blogiversary! Here’s to another year of more practical jokes 😜😌

    Liked by 1 person

      1. Ah, you know you’d miss me if I quit! I’m a such a bright and fluffy personality within the community or a necessary evil, not sure which but I would be missed by all if I retired, some would miss my posts and others wouldn’t have anyone to moan about.πŸ˜‚

        Liked by 1 person

  7. hehehe well I’m sure I won’t be the only one to say this but FUCKING HELL I was so upset when I thought you were going- I almost wrote something really heartfelt begging you to stay… buuut you won’t get to hear that now πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚ After that stunt, you don’t deserve it! πŸ˜‚πŸ˜‚ No, seriously, DON’T GO ANYWHERE- we NEED bloggers with a sense of humour like yours- and don’t be giving me any more heart palpitations either dude!! Not okay!! I will legit hunt you down (or rather fill up your blog posts with comments so you get tons of irritating emails) if you try to leave!
    Okay, now in all seriousness- happy bloggiversary! What a horrible fright you gave us all! πŸ˜‚πŸ˜‚

    Liked by 1 person

  8. HAHAHAHAHAAH Blood fcking brilliant 🀣🀣🀣 Congrats on 2 years man. That martyr moment was hilarious, and honestly, if this was real, I think your blog might have even gained a good 10000 followers and views too!! Keep up all the awesomeness and stay awesome, sir.

    Liked by 1 person

  9. I knew it! I knew it from the very beginning that you were having fun at our expense!
    πŸ˜€
    And how did I know it, will you ask? Because the tone of the “I’m closing down” declaration was far too serious – and that’s definitely NOT you. πŸ™‚
    Well done, anyway – and keep this spirit alive!
    Oh, and happy blog-versary of course!!!!!

    Liked by 1 person

  10. I got scared, like, really scared hahaha, I’m so glad you’re not leaving the book blogging world, but WHAT A MEAN THING TO DO hahaha. Congratulations on two years of bloggig, here’s to many more years πŸ™‚ ❀

    Liked by 1 person

  11. You totally got me dude….🀣🀣 but then I read until the end and BOOSH and HURRAH I’m pleased you’re not going. I was slightly confused when you said your reviews had been crap lately. Erm, they haven’t!! ☺️

    Liked by 1 person

  12. I hate you for this lol I read the entire first half with a shocked face and the second half with a scowl because you totally had me going lol

    Happy 2 years blogging Drew! Don’t ever try to pull that shit here again πŸ™‚

    Liked by 1 person

  13. This is how this post progressed for me:

    Ha, you ain’t fooling me…

    Oh, sh#t- I think this is actually it…

    Hmm.. *started preparing the farewell comment in head*

    Ah, you sucker- I knew it! πŸ˜€

    Brilliant, brilliant post, Drew to celebrate your 2 year mark and right on- here’s to more fun times, more books, more all sorts of debauchery… I knew you wouldn’t be able to just walk away! πŸ˜€ hahaha…

    Congrats again on celebrating a bloggy stepping stone and my apologies for being late to the party!

    Liked by 1 person

    1. Lol.πŸ˜‚

      A few people weren’t fooled by it, according to them I was being too polite to be believable!?πŸ˜±πŸ˜‚ A couple of people who I thought would realise it was fake though thought it was real and a couple didn’t read all the post either and missed the got ya, I’m not going bit.πŸ˜‚πŸ˜‚πŸ˜‚

      Hhhmmm, not sure about that as I have considered walking away (more than once) but I’m still here as you have to take the good with the bad and part of me, probably the crazy part enjoys blogging.πŸ˜‚

      Thanks Liz and no worries.

      Liked by 1 person

      1. hahaha, yeah, I seen some that said goodbyes to you and I wa slike- hang on… ! πŸ˜€

        Yeah, I hear ya… I have recently started thinking of putting blogging on hold due to time constraints but darn it, I know that if I do I might never pick it up again… Drew- it’s like with everything in life- the good and the bad! πŸ™‚ So glad you’re going to keep going for now anyway πŸ™‚

        Liked by 1 person

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google photo

You are commenting using your Google account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.